Paulus, het Sublieme en de Hartstocht

9 november 2014 tot 7 december 2014

Terwijl de naam van het gebouw waarin de kunstenaars van stichting KunstWerkt hun tentoonstellingen organiseren, en waar Piet Paaltjens anderhalve eeuw eerder werkte, de naam heeft van deze historische figuur - de Paulus uit het nieuwe testament – heeft Paulus nog nooit een rol gespeeld in een tentoonstelling van Stichting Kunstwerkt. Willem van Hest, Ron Blom en Marión van der Schelde brengen daar verandering in. Zij gaan met Paulus, het sublieme & de hartstocht uit van een aantal kernbegrippen van Paulus, ook wel 'De apostel der heidenen' genoemd en ' Paulus de Apostel', hoewel hij niet tot de oorspronkelijke twaalf apostelen van Jezus behoorde.

In Pand Paulus geven Willem, Ron en Marión die hartstochtelijke zoektocht naar het sublieme op een spectaculaire manier vorm: naast de poëtische driedimensionale materiewerken van Marión en de tweedimensionale werken van Willem, voegt Ron de vierde dimensie toe via gefilmde reacties op het werk van Marión en Willem.